Musik

Tonerna från en gitarr eller tonerna från en sångare. Vad är musik för mig? Det är så mycket som göra att musik blir musik. Det är så mycket som gör att det blir en vardag.


Jag har tänkt på detta ända sen gymnasiet, då vi hade en uppgift e svenskan ” vad är musik för mig” då skrev jag den snabbt utan att riktigt tänka efter. Men nu när jag tänkt efter så vet jag inte vad musik är för mej. Eller jag vet men kan inte beskriva vad den är för mig. Den är å mycket.  Det är så mycket som gör att musik blir musik. Vad som gör det lilla extra vet jag inte, och jag vill nog inte lista ut det. Då blir kanske inte musiken lika intressant längre.


Samtidigt kan jag inte tänka mej en värld utan musik. För vissa är musik ett sätt att utrycka sig, men jag vet inte hur jag ska beskriva vad musik är för mej. Jag vet att musik gör mej glad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0