5 timmar på akuten

som ni kanske redan vet så har jag haft en svärta i magen som började i går. och i dag vid 2 bästämde jag mej för att alex skulle köra mej till akuten för att kolla vad det var ( klockan var typ 5).  innan vi kom in till någon sköterska satt vi i en timme samma smärta hela tiden. sköterska skickade mej vidare till väntrum nr 3 där jag blec undersökt. dom tog lite olika prover, det visade sej att det inte var något som dom såg så jag fick gå vidare till gyn de vill säga att jag fick sitta i typ en kvart i väntrum nr 2, sen kom det värsta.
inne hos gyn så skulle de ta blodprov i armveket, inte ett snabbt stick utan rör som skulle fyllas. jag som har värdens störs förbi för sprutor/ nålar, så jag gick ut och hämtade alex och gick till baka till rummet, sedan gick vi till ett annat rum där jag kunde ligga ner, jag skade i  exakt hela kroppen jag viste inte var jag skulle bli av, jag var så rädd att jag fick tårar i ögonen. sköterska berättade exakt vad hon gjorde med en lugn ocg trygg röst, alex sat och visade att jagj skulle slapna av.
jag viset att jag var i trygga hender men ändån var jag rädd så rätt att jag skaade och började små gråta. nu tycker ni kanske att jag e super lölig men jag e värkligen rädd för sprutor, jag var rädd när jag tog hål i läppen, jag skakade där med. men det var något som jag verkligen ville ha. 
men tillbaka till besöket.  det visade sig att jag har ett viros i magen inget farligt, blir det inte bättre inom en vecka ska jag komma till baka till sjukan,
när jag väll kom ut från sjukan typ vid 20,50 blev jag bara hungrigare och hungrigare. när jag kom hem så tog jag av den tråkiga tejpen i armvecket och satte dit ett nytt plåster, ett batman hehe. sen så åt jag en talrik filmjölk och en talrik mannagrynsgröt, jag var så sjukt hungrig, och mat var gott.



fin bild på mitt blåster. dududududu batman. okej jag e trött så jag börjar blli lite flummig.
och i morgon blir det ingenväckarklocka. ska sova gott. utan magsmärtor hoppas jag.
nu ska jag luta mej tillbaka i soffan med min stora kopp te och njuta.

Love tonia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0