Bruno K. Öijer

Bruno K. Öijer är en sjukt duktig poet och typ den ända jag vet. Men vilket fal som helst så framför han sina dikter på ett ovanligt sett. Men en viss känsla som gjorde att jag fastnade för honom. Vi pratade lite om honom å svenska C i dag. Vilket som var det ända intressanta på lektionen. Jag nog aldrig varit med om en lärare som har ratat så mycket under en lektion. Men hon e duktig, de kan jag inte säga något om.


jag frös
jag hade inget att leva för
månader blev till år
när jag måste dragit min kropp
närmare intill mej
jag måste anat en blå strimma under
alla lager av svärta
vid banvalen
låg ett omkullvält lok
tungt och kallnat
svart svartare än svart
låg den på sidan
och under kom blåsippor upp
ömtåliga och små
måste dom växt till sej på sina stjälkar
och långsamt ressade sej högra och högre
och välte tillbaka loket
lyfte upp det till rälsen igen



Jag har sovit 17 timmar i natt, men det var inte lika trevligt att vakna i midags när telefonen ringde och det värsta var att det var en försäljare.  Men men. Håller på att tvätta så jag måste snart spninga ner och slänga i en ny maskin.  Jag ska först bli färdig med mitt inlägg.


Ni ska bara veta hur mycket jag saknar sommaren, jag läääängtar som tusan till den och vill värkligen ha den nu. Jag vill slippa ha en massa tjocka tröjor på mej när jag cyklar till skolan. Jag vill slipa cykla när det e ty mörk på morgonen. Men snart e det sommar och de ska bli skönt sommar och sol.


Nu först spninga ner med tvätt sen plugga till prov.  Hoppas  er dag har varit bra.
puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0